20. New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joe Carpenters - WaarBenJij.nu 20. New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joe Carpenters - WaarBenJij.nu

20. New York

Door: Joe

Blijf op de hoogte en volg Joe

16 Juni 2014 | Verenigde Staten, New York

20. U.S.A. - New York; "Funny"

M'n laatste paar dagen van m'n reis bracht ik door in New York. Op bus naar het hostel ontmoette ik Hannah, een Engelse meid geboren in Deventer. Zo spraken we een mengelmoes van Engels/Nederlands met elkaar, lekker verwarrend voor alle domme Amerikanen ;)

De eerste dag verkenden we een groot deel van NY, onder het genot van onderlinge onvervalste "banta" (elkaar continu afzeiken met allerhande grapjes). Deze dag sloten we dan ook geheel in stijl af met een 'Stand-up comedy'-show, waar ik ook ff onder vuur werd genomen:

"And who the fuck are you, some kind of Bechham lookin' fuck from England?! What do you do for a living, I bet your a model?"

"Uhm.. Yes?"

"Yea I knew it! I know how to read people. With your outfit, everyone else would have looked liked shit but you pull it off, you didn't even try to match it up with anything. Deep scoop-neck tanktop, from your neck to your fuckin balls.

(Droeg inderdaad m'n lelijkste shabby backpack kleding)

And who are you, his girlfriend?!"

Hannah; "no, I met him on the bus..."

"You see!! Nobody picks up in the fucking bus, it's impossible!"

Gelukkig stapte hij hierna over op andere slappe grapjes over openingszinnen, maar de rekening was géén grap; ik zat te wachten op de comedian, om te vertellen dat de blik op m'n zure kop de laatste grap van de show was, maar helaas...

Verdomme 60 dollar voor 4 wijntjes...!!!

===
"Ink"
===
Vanzelfsprekend heb ik verder simpelweg veel de domme toerist uitgehangen, veel plekken bezocht en veel ook niet omdat het simpelweg te duur was. Want NY is nu eenmaal net zo duur als ze groot is.

En dat geld had ik nodig voor iets anders, om net als na Nieuw Zeeland, met een blijvende herinnering huiswaarts te keren.

Tijdens m'n eerste bezoek aan Williamsburg (Brooklyn) liep ik toevallig tegen een tattooshop aan. Ik stapte binnen en Yovanni stelde zich aan me voor: een zelfverzekerde kerel, toch ontspannen en vriendelijke ogen. De shop zag er goed uit en ik had direct de broodnodige "klik". Ik deed een aanbetaling en twee dagen late keerde ik terug.

Voor de laatste keer deze reis, viel ik wederom met m'n neus midden in een festival: "Northside festival". Wat op dat moment in Williamsburg in vólle gang was: de hoofdstraat afgesloten voor auto's en met echte grasmatten bedekt. Alsof we allemaal in een soort van park zaten, kon je genieten van live muziek en allerlei kunstachtige tentoonstellingen. De sfeer was super, in het stadje vol met de allermooiste hipsters en ik had bijna spijt van m'n afspraak.

Bijna dan, maar niet helemaal ;)

Ik stapte de shop binnen en Yovanni presenteerde zijn schets, op basis van mijn aangeleverde schetsen en andere materiaal: WOW! Ik was direct verkocht en ik nam plaats op de pijnbank.

Benieuwd naar de uitslag op de pijnmeter, drong het onmiskenbare geluid m'n oren binnen terwijl de in inkt gedoopte naald hetzelfde deed in m'n huid. Zoals verwacht raakte ik na 20 minuten in een soort trance die de pijn draaglijker maakte, om er 4,5 uur later uit te ontwaken.

Een redelijk lange sessie voor een dergelijk "klein" oppervlak, maar de hoeveelheid detail en 'schaduw-werk' is van ontzagwekkende proporties! Een perfecte symbolische vertegenwoordiging van m'n reis, geleerde lessen en de weg naar "huis".

You'll get to see it, when I see you ;)

===
Het einde, niet van m'n boek, maar slechts van een dik hoofdstuk. Met mij in de hoofdrol, als een ijsblokje glijdend op een vlakte van glad ijs, tussen extreme uitersten. Ondertussen weet ik wat de prijs was van dit hoofdstuk, maar de èchte waarde zal ik waarschijnlijk nooit volledig beseffen.

Paradoxale paragrafen, waarin meerdere mensen in de zijlijnen de meest belangrijke boodschappen schreven, waarvoor eeuwige dank.
Aan/uit, ik ken vaak geen middenweg. Of ik bid, of ik vloek. Maar ik weet nog steeds niet of ik nuchter ben, of een dromer. En hangt een flinterdun gordijn tussen m'n dwaze en wijze beslissingen, maar spijt heb ik van er van niet één!

"Kijk naar de kruimels die je achter liet, ze vertellen jouw verhaal. Haal de parels uit de zee, geef ze weg. Spoel het zout van je huid, maak een ander spoor dat er al ligt.

Drink de tranen op je hand, zwijg ervan. Kijk door de ogen van een kind, schaam je niet. Koester je geheimen hard, tot het eind.

Droom een boot in de zon, geef haar zeilen en wind. Bewaar een steen in je tas uit het land waar je sliep, waar je diepe wonden opliep. Wacht tot het licht wordt, je hebt de tijd. Vecht met alles wat je hebt, verlies het goed.

Reis ver. Drink wijn. Denk na.
Lach hard.Duik diep.Kom terug."

Ik kom terug...

àrmer en ríjker dan ooit!

All my love,

=X=

J.


  • 16 Juni 2014 - 06:28

    Mama:

    Lieffie, het zit erop. Je stapt vandaag op het vliegtuig naar
    huis. Voldaan? Opgelucht een beetje? Uitgerust?
    Effe zuchten en over je schouder kijken, je hebt nu
    de tijd voor je om alles te herbeleven en voorgoed
    een plekje te geven.
    Ik kan niet wachten om je weer te zien!!!
    Luv ya! Xxx bedankt voor al je blogs, ik heb ze met
    plezier en soms afgrijzen gelezen. Maar altijd met
    Plezier en vooral liefde beantwoord.

  • 16 Juni 2014 - 08:21

    Nick:

    Yo Sjowie, alweer je laatste post man. Tijd is voorbij gevlogen!!

    Nu nog je laatste vlucht richting Amsterdam. Zie je vrijdag, ben benieuwd naar alle verhalen en je nieuwe plakplaatje :-D

    Dikke X

  • 16 Juni 2014 - 09:29

    Andre En Caroline:

    Hoi Joey,
    Wat een reis en wat een ervaring rijker.
    Goeie reis terug naar NL!
    C & A

  • 16 Juni 2014 - 18:18

    Mathor:

    Jungske,

    Ik heb genoten van je verhalen en hoor graag de uitgebreide versies!

    Tot snel chef.

    XM

  • 16 Juni 2014 - 22:57

    Rogier Van Lokven:

    Wat een mooie afsluiter.......de laatste alinea's, schitterend geschreven....

    Ik heb erg genoten van je dolle en dwaze avonturen. Pfff, soms zat ik op puntje van mijn stoel en andere keren zat ik weg te dromen terwijl het kwijl langs mijn kin liep.
    Time goes by.....Maar dit avontuur en deze mega belevenis pakt niemand je meer af. Je hebt het totaal eigen gemaakt en je bent er heelhuids vanaf gekomen. Bravo!

    We hebben wat in te halen.....verdomme zeg! :)
    Tot snel, brother from another mother! Een goede reis terug!!

    XxX

    Roger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joe

Actief sinds 16 Feb. 2012
Verslag gelezen: 2589
Totaal aantal bezoekers 85495

Voorgaande reizen:

01 November 2017 - 15 December 2017

Centraal Amerika

14 November 2016 - 04 December 2016

Filipijnen

10 Oktober 2016 - 14 November 2016

Zuid Afrika

01 Oktober 2015 - 01 November 2015

Zuid-Oost Azië

16 Februari 2014 - 18 Juni 2014

Zuid-Amerika !!!

13 September 2013 - 16 September 2013

Rome

20 Augustus 2013 - 26 Augustus 2013

Valencia

21 Augustus 2013 - 21 Augustus 2013

Buñol

16 Augustus 2013 - 19 Augustus 2013

Tallinn

17 Augustus 2013 - 17 Augustus 2013

Helsinki

20 Juni 2013 - 24 Juni 2013

Porto

23 Mei 2013 - 27 Mei 2013

Kiev

31 Januari 2013 - 05 Februari 2013

Reykjavik

04 Januari 2013 - 07 Januari 2013

Istanbul

29 November 2012 - 03 December 2012

Londen

11 Oktober 2012 - 15 Oktober 2012

Krakau

05 Juli 2012 - 09 Juli 2012

Verona

07 Juli 2012 - 07 Juli 2012

Venetië

07 Juni 2012 - 11 Juni 2012

Sevilla

23 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Nieuw Zeeland

07 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Indonesië

10 Januari 2011 - 14 Januari 2011

Riga

10 September 2010 - 30 September 2010

Aruba, Bonaire & Curacao

10 Mei 2010 - 19 Mei 2010

Egypte

02 April 2010 - 05 Mei 2010

Boekarest

06 Juli 2009 - 29 Juli 2009

Zarautz

03 Juni 2009 - 03 Juni 2009

Sunnybeach

06 Juli 2008 - 09 Juli 2008

Luxemburg

02 Mei 2004 - 09 Mei 2004

Tunesië

05 Juli 2001 - 16 Juli 2001

Siofok

05 Februari 2000 - 14 Februari 2001

Edinburough

04 Mei 1994 - 19 Mei 1994

Cyprus

Landen bezocht: