2. Trinidad, Brazilië - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Joe Carpenters - WaarBenJij.nu 2. Trinidad, Brazilië - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Joe Carpenters - WaarBenJij.nu

2. Trinidad, Brazilië

Door: Joe

Blijf op de hoogte en volg Joe

19 Februari 2014 | Brazilië, Parati

2. Trinidad

We beginnen de dag met en ontbijt zoals eerder omschreven; wat n heerlijkheid!

Later pakken we de bus naar Trinidad. Een bus die een beetje vol zat gepropt, en met een "beetje" bedoel ik moeilijk voller dan vol!
Vol als in het gevoel dat je eigenlijk geen eten meer lust, maar uit "bodemdrang" toch nog die laatste happen vreten naar binnen werkt, je erna dikke pijn in je pens krijgt en jezelf wel kan schieten omdat je de vorige keer had afgesproken met jezelf dat nooit meer te doen.

Zó vol dus.

De meisjes konden zitten, ik had een prima kut plekje veroverd om te staan, omringd door zwetende Braziliaanse okseltjes. Iedereen handen omhoog om zich aan een stang vast te houden, maar gelukkig stegen de nare okselluchtjes niet omhoog. Wel dus. Gelukkig ben ik kleiner dan de meeste Brazilianen. Niet waar.

Enfin, m'n oog valt op een behoorlijk grote moeder met een baby op haar tiet. Ja ik zeg expres tiet, want ze waren enorm! Net als de rest van haar lichaam. Bovenarm, tiet, tiet en baby, bovenarm.
Baby lekker drinken, ik denk wel 3 kwartier aan een stuk, lekker drinkie drinkie doen. Tiet gaf geen kik, nog niet misschien. Tiet was zo groot, iederéén in de bus kon wel 3 kwartier zuigen.

Twee keer.

Een jaar lang.

Get the picture?

Verder was de busrit wel tof, door de bergen heen. Soms zó steil omhoog dat ik m'n billetjes kei hard samenkneep, hopende dat die 1ste graf versnelling het niet zou opgeven. Hetzelfde gevoel als we naar beneden gingen, maar dan die graf rem in plaats van de 1ste versnelling.

Gelukkig ging het allemaal goed en werden we een uur later dik beloond voor het harde trainen van onze bilspieren;
- een baai/strand met fijn geel zand
- heerlijke blauwe zee, lekkere golven.
- vrij weinig mensen
- super schattig mini dorpje Trinidad

Niks geen wolkenkrabbers of hi-tech shit, nee meneer. Gewoon puur en authentiek; Trinidad, zo lekker zichzelf gebleven ;)
Het kon eigenlijk ook niet anders, want de zee liep over in het strand (logisch, maar ff voor het plaatje), strand over in het dorpje en het dorpje weer direct over in het oerwoud in de bergen.

En ja Nick, er waren ook vrouwen aanwezig op het strand.
En ja, Nick, ze droegen allemaal strings.
Omdat Brazilië.

Waarschijnlijk overbodig, maar speciaal voor jou, Nick;
Goed figuur, lekker gebruinde huid. De druppels water rollen over haar lichaam heen, accentueren alle rondingen van top tot teen. Lange donkere haren nog nat van het zwemmen in de zee.
Tijdens het strand-tennis beweegt alles op n prima manier heen en weer, binnen de grenzen van haar perfect zittende bikini/string.

Dusdat.

Klein nadeeltje: ALLE vrouwen droegen een string... Ook de vrouwen die eruit zagen alsof ze 70 waren, hun leven nooit hadden gesport en zich standaard té vol propten met voedsel. Vet voedsel. Veel.
Terwijl bovenstaande, voor mij, zeg maar redenen genoeg zijn.. om dat zeg maar.. uhm ja... NIET te doen... besloten zij tóch lekker t "shinen" in hun string. Speciaal voor Nick. Bedankt.

Jane en ik hadden zin in een ijsje, dus liepen we het strand af richting de strandtentjes. We besloten een stukje het oerwoud langs de zee in te lopen en vonden uiteindelijk wel een prima plekje om een ijsje te kopen.
Er was niemand, relaxed!
Dus wij een ijsje kopen, lekker zo ff tussendoor. Waren we nét halverwege, komt er opeens een man , uit er niets, langs gelopen en betrapt ons terwijl we bezig zijn een ijsje t kopen...

Mijn eerste reactie: "Hola!" De man kijk enigszins gegeneerd en besluit verder te lopen.

Wij staan er een beetje stom appelig te lachen en besluiten toch om verder te gaan met ons ijsje eten, wetende dat we die man toch nooit meer gaan zien. Hopen we.

Ohja, met ijsje kopen/eten bedoel ik dus geen ijsje. Kopen. Of eten ;)

Al met al, een prima dag vol met zon en plezier in een tof dorpje aan zee.
Tijd om de propvolle bus naar "huis" te pakken, te koken en te dromen over wat is geweest en komen gaat.

Totale schade
Jane; onveranderd

Inge; schaafplek plaats gemaakt voor een verbrande rug, geheel in stijl met mij, goed rood dus.

Joe; rooie nek en schouders, vergeten kuiten en voeten in te smeren. Die zijn ook rood dus. Vanaf nu stel ik me ook voor als Joe Carpenters, dummy English burnt prick. At your service.

Lieve mensen, bedankt voor het lezen en de reacties. Doet me goed!

Love =X= Joe

  • 22 Februari 2014 - 00:48

    Dirk G:

    Wederom een pareltje! Even ontsnappen aan het depressieve kutweer en werk in NL.

  • 22 Februari 2014 - 02:08

    Rens:


  • 22 Februari 2014 - 05:25

    Aim:

    Geweldig geschreven weer !! Wat hebben we hier toch n luxe ...lang leve flesvoeding.. en corrigerende badpakken/slecht strandweer. Xxx van ons

  • 22 Februari 2014 - 09:29

    Linds.:

    ☺ mooi geschreven weer! ☼ genietze nog daar! XOX

  • 22 Februari 2014 - 13:18

    Adje:

    Wat een avontuur! Ik zie het zo voor me. De natuur laat de fantasie in de vrije loop merk ik. Daar moet je gebruik van maken. En ijsjes zijn altijd lekker op elk tijdstip of plaats!!!!!!!!

  • 22 Februari 2014 - 14:26

    Mama:

    Ik heb ook een nieuw badpak gekocht....zien? Hahaha
    Volle bus...hmmm zo van richting huishoudbeurs, ow wat 'n onzalig idee weer!! Auto richting Amsterdam, veel bussen zelfde richting. Hmmm file, heel veel autootjes met AnitaS erin. Uitstappen op aangewezen, peperdure parkeerplaats, hoezo gratis pendelbus?? En dan proppen...nog effe doorschuiven mensen, nog ff, nog meer! Hee, ben ik de enige? Die roept: VOLIsVOL en ik ben geen sardientje... Dusssss.
    En vervolgens hutjemutje stappen en struikelen over de trolleys.....
    Ik wil naar huis!!! En vervolgens de uitgang niet kunnen vinden en tegen wil en dank dus alles drie keer gezien. Dusssss
    Ja, benijd je wel....dusssss
    Xxxx

  • 22 Februari 2014 - 18:35

    Nicm:

    haha lol.. welk ijsje hebben jullie op? Banana Split of Dame Blanche?

    Je snapt dat ik foto's als bewijs wil zien he. Ik geloof echt niet dat ze daar allemaal strings aan hebben 8-)

    Enfin.. je vermaakt je prima zo te lezen. Hou je haaks en groetjes aan de dames!

    x

  • 23 Februari 2014 - 09:35

    Oja Mama Heeft Nog 'n Vraagje:

    Als jullie weer eens komen eten hoef ik zeker niet te vragen of jullie nog ijs lusten?

  • 23 Februari 2014 - 11:43

    Andre:

    Spannend allemaal hoor.....ben benieuwd naar de foto's.
    Hou je haaks Joey!! Wij blijven jullie volgen.
    Gr Andre & Caroline

  • 23 Februari 2014 - 15:13

    MathorAi:

    Mooi verhaal weer Burnt Dummybot!

    Klink weer erg vet allemaal en bedankt voor de uitgebreide beschrijving van de strand dames. De bijbehorende foto's hou ik nog tegoed.
    Het wel moeilijk lezen met al die code taal over ijsjes eten :-) hotdog eten of kwa(r)k eten was ook een passende metafoor geweest.

    Geniet ervan chef en groetjes aan de dames !

  • 23 Februari 2014 - 21:58

    Bert:

    Mooi land lijkt me Joe. Straatjes doen aan Cuba denken. Ook daar is een Trinidad. Lijkt er in de beschrijving van jullie ook gewoon zo uit te zien. Reizen zelf is ook een groot avontuur begrijp ik. En dan met die enorme variatie in schone natuur lijkt 't me nu al moeilijk om door te reizen. Lots of fun in RIO. Ik ga 't lezen.

  • 24 Februari 2014 - 21:17

    Judy:

    Hahahaha, arme Joe joe, nog steeds burnt? ziewlug :(

    (burned btw, retard! :P) Joe aka snowwhite, male version with beard and D.I.E.-ing to be brown....Me to! no offense! frustrating as hell.................... please Sunny, make us brown...hahaha

    kei leuk verhaal weer! ijsje eten...whahaha, andre snapte daar niks van....lol :P
    op mijn verjaardag: andre quote: "wat raar he? ijsje eten, zo op een afgelegen plekje, beetje rare omschrijving hoor" seriously? hahahahaha, was weer een dijenkletser!

    love you! XXXXXXxx Dudie :)

  • 24 Februari 2014 - 23:54

    Rogier Van Lokven:

    Yoooo mr burnt face man! Shiet, jij verbrand ook overal hè? Obeah rotti man!!
    Verhaal van die vrouw die dr kind borstvoeding gaf, loool! Hilarisch man!

    Lekker doppen in jungle, altijd nice!! ;)

    Mooi verhaal verder , zo te horen maak je weer een hoop prachtige ellende mee!
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joe

Actief sinds 16 Feb. 2012
Verslag gelezen: 7490
Totaal aantal bezoekers 85459

Voorgaande reizen:

01 November 2017 - 15 December 2017

Centraal Amerika

14 November 2016 - 04 December 2016

Filipijnen

10 Oktober 2016 - 14 November 2016

Zuid Afrika

01 Oktober 2015 - 01 November 2015

Zuid-Oost Azië

16 Februari 2014 - 18 Juni 2014

Zuid-Amerika !!!

13 September 2013 - 16 September 2013

Rome

20 Augustus 2013 - 26 Augustus 2013

Valencia

21 Augustus 2013 - 21 Augustus 2013

Buñol

16 Augustus 2013 - 19 Augustus 2013

Tallinn

17 Augustus 2013 - 17 Augustus 2013

Helsinki

20 Juni 2013 - 24 Juni 2013

Porto

23 Mei 2013 - 27 Mei 2013

Kiev

31 Januari 2013 - 05 Februari 2013

Reykjavik

04 Januari 2013 - 07 Januari 2013

Istanbul

29 November 2012 - 03 December 2012

Londen

11 Oktober 2012 - 15 Oktober 2012

Krakau

05 Juli 2012 - 09 Juli 2012

Verona

07 Juli 2012 - 07 Juli 2012

Venetië

07 Juni 2012 - 11 Juni 2012

Sevilla

23 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Nieuw Zeeland

07 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Indonesië

10 Januari 2011 - 14 Januari 2011

Riga

10 September 2010 - 30 September 2010

Aruba, Bonaire & Curacao

10 Mei 2010 - 19 Mei 2010

Egypte

02 April 2010 - 05 Mei 2010

Boekarest

06 Juli 2009 - 29 Juli 2009

Zarautz

03 Juni 2009 - 03 Juni 2009

Sunnybeach

06 Juli 2008 - 09 Juli 2008

Luxemburg

02 Mei 2004 - 09 Mei 2004

Tunesië

05 Juli 2001 - 16 Juli 2001

Siofok

05 Februari 2000 - 14 Februari 2001

Edinburough

04 Mei 1994 - 19 Mei 1994

Cyprus

Landen bezocht: