6. Bangkok & Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joe Carpenters - WaarBenJij.nu 6. Bangkok & Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joe Carpenters - WaarBenJij.nu

6. Bangkok & Chiang Mai

Door: Joe

Blijf op de hoogte en volg Joe

09 November 2015 | Thailand, Bangkok

•• THAILAND ••

BANGKOK -"Helkikkers"

Bangkok. Bangkok.
Bang.
Kok.

Hoe zal ik jou nou eens omschrijven?!

Ons welkom was een taxiritje van 3 uur. Waarvan we hooguit een half uur rollend doorbrachten. De rest stonden we stil.

"Tweffik tweffik, sowwy", brabbelde de taxichauffeur. Alsof ik zelf niet doorhad dat de stilstaande auto's om ons heen de oorzaak waren van ons stilstaan. Maar toch super bedankt.

Dan de geur die ons verwelkomde. Bangkok droeg de nieuwste afgekeurde deodorant van Axe; "putlucht". Een tamelijk penetrante geur, welke werd versterkt door de grote gele bol in de hemel. Een muffe klamme deken, heerlijk.

De straten werden gevuld met (stilstaande) tuktuks, "pad thai"- eetkraampjes, dronken backpackers, chinezen, daklozen, tattoo-shops, nep-kleding, straatverkopers, ladyboys en alles daar tussenin.

Ook mijn oren werden niet onthouden van traktaties. Los van bovenstaande taferelen en bijbehoren geluiden, werden de woorden "pingpong show" vrijwel iedere meter ten gehore gebracht op de drukste straat van Bangkok; Khaosan. Aangezien ik niet perse de behoefte had om een vaginaal-ingebrachte pingpong-bal in m'n gezicht geschoten te krijgen, weigerde ik beleefd en vervolgde ik m'n weg.

Een paar meter verderop begreep ik dat er ook vissen en muizen betrokken waren in de beruchte pingpong-bal show.

"Really? Fish and mice? Those are real game-changers, interesting. Let me think about it...

Uhm.... NOOOO!"

Gelukkig stond de muziek in de kroegen zó hard, dat je vaak ook kon doen alsof je de straatverkopers simpelweg niet hoorde. Al maakte dezelfde luide muziek het toch ietwat moeilijk om een normaal gesprek te voeren met een medebackpacker. Wat toch wel fijn is, als je met een clubje op pad bent.

Met een biertje op, was Bangkok hooguit vermakelijk te noemen. Maar meer dan dat ook niet. En een stad moet zònder alcohol ook leuk zijn. Maar Bangkok kom mij overduidelijk niet bekoren. Nog niet misschien.

Tóch had ik in deze parel van een stad een klein lichtpuntje gevonden. Namelijk een sportschool, weliswaar niet eentje met de meest moderne apparatuur. Wellicht de minst moderne, maar oud ijzer is ook zwaar. Het voordeel zat hem echter in de prijs; 40 baht. Omgerekend ongeveer 1€. Voor een jaar. Inclusief verkeerd gespelde, maar wel handgeschreven, lidmaatschapskaart.

Een. Heel. Jaar. Onbeperkt. Sporten.

Dat is natuurlijk absurd. Bizar zelfs. Ik zou haast overwegen om in Bangkok te gaan wonen en werken. Helaas slaat de weegschaal met de minpunten van deze lieftallige stad nèt iets te ver door. Maar anders had ik het wel geweten.

#dikkedoei

===
Chiang Mai - "Rode sterren"
===

Als een laatste afscheidscadeau ontvingen we van Bangkok nog flink wat extra kosten; onze backpacks waren te zwaar en we moesten bijbetalen. Maar omdat we zó van Bangkok hadden genoten, betaalden we de extra kosten met een dikke vette glimlach.

Vanuit de lucht kreeg Bangkok van ons nog een dikke, DIKKE, vette middelvinger na. Godverdomme. Genoeg sarcasme nu.

Enfin, Chiang Mai maakte veel goed. Echt. Een heerlijk stadje in het Noorden van het land. We leerden er drie Nederlandse meiden kennen, waarvan er eentje in Chiang Mai stage liep. Een "local" dus. En locals weten altijd de mooie plekjes te vinden. Zo ook Robin.

Net als in Sapa, Vietnam, huurden we een motorscooter om de stad te verkennen. Robin bracht ons naar de Madurodam-versie van de 'Grand Canyons'. Lekker zwemmen en niksen.

Helaas werd onze positieve vibe na de eerste nacht ruw onderbroken. Ik werd namelijk wakker met twee armen en een rug vol rode bultjes. Hatelijke, jeukende kut bultjes. Na de tweede nacht was Rogier ook aan de beurt, maar gelukkig minder heftig dan bij mij.

"Je lijkt wel een wandelende rode Melkweg man, godverdomme zeg", een vervelende maar treffende omschrijving. Touché.

Bedbugs dus. De eerste en hopelijk laatste keer geweest. Tot op de dag van vandaag is het onduidelijk of ze in het bed zaten, of we ze in onze backpack mee hadden genomen uit Bangkok. Ik geef Bangkok de schuld.

Anyways, ALLES wassen dus.

#grotewasjeskleinewasjesallesindewasmachine

"Slurfje"
===

De volgende dag wilden we wat watervallen bezoeken. Maar alles zat in de was, dus op zoek naar een zwembroek. We vonden een geschikt broekje, maar ik wilde toch eerst even passen. Al m'n onderbroeken zaten ook in de was en paskamers doen ze niet aan in Thailand. Dus eerst in m'n blote kont ergens in de winkel een plekje zoeken, erna los in de kooi. Het was echter een broekje van zeer dunne stof, dus m'n jongeman slingerde alle kanten op.

Stel je voor; een baby-olifant zonder controle over z'n slurfje. Get the picture? Het was de verkoopster ook niet ontgaan toen ik afrekende:

"Ooooiiii", was alles wat ze uit wist te brengen en met een rode boei verdween ze ergens achter in het winkeltje.

#okedoei

Dus. De watervallen. Het was de rit er naartoe die me meer bekoorde. Eindelijk eens goede wegen, mooie wegen. Het was even volop genieten en herinneringen van m'n tijd op de motor door Vietnam passeerden de revue. Bovenop de berg wilden we een tempel bezoeken en ik had dus alleen m'n nieuwste aanwinst aan. Dat ging hem dus niet worden, maar gelukkig hadden de meiden wat doeken bij om me mee in te wikkelen.

Wat een cultuurbarbaar. Maar ik rockte de outfit wèl. Denk ik.

#sorryzon

Love =X= J.

• 09 November 2015 - 11:34

Mama:

Volgens mijijij...had je beter nog ff op paradis island kunnen blijven en Bangkok, ondanks alle pingpongballen ander spul, kunnen overslaan.

• 09 November 2015 - 11:36

Mama:

Appie en Mo missen je heel erg, maar je hoeft geen muisje voor ze mee te nemen. Just you is genoeg ❤️

• 09 November 2015 - 14:09

Mat “slingerde “ Damoi:

Yo JoeY Timmeraus,

Mooi olifantje kleedje man… Gvd zeg

Leuk stuk chef, al zijn sommige dingen wel wat overdreven omschreven.
    “slingerde “ jah jah aka prikte wat lafjes in de stof.

Enfin..…. hoezo geen pingpong show…..Phaaaa…. . Ik neem aan dat ik de echte versie nog te horen krijg als o.a. moeders niet mee leest ;-)

Enjoy Boys en waar blijven de stress foto’s ?

xxx

• 09 November 2015 - 20:30

Bert:

Deze keer wel een totaal ander reisverslag, Baby-olifantje!
    Misschien toch een idee om daar een jaartje te blijven. Lekker goedkoop dagelijks sporten ipv de volle mep betalen in " the city". Wat betreft die ping-pong bal, let op voor je ogen. Maar misschien heb je nog de beschikking over een motorbril die je voor de veiligheid kunnen dragen. De ongecensureerde versie van dit blog horen we nog wel. Hou je haaks en laat je verrassen daar!

• 10 November 2015 - 09:22

Nick:

Heb net het verhaal van Rogier gelezen en hij is precies dezelfde reis aan het maken. Wellicht komen jullie elkaar daar nog ergens tegen :-P

Have fun Chiang Mai Joey Timmerfloy en Choda Scooterdriver!!

X

• 11 November 2015 - 18:26

Mama:

HEE !! Hoezo ongecensureerde versie en als moeders niet meekijkt?? Hee MATTIE, al ben je nog zo groot, ik kan jou wel aan hoor

• 11 November 2015 - 18:27

Mama Alias :

Btw: ik heb jullie beide in bad gedaan hoor