Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Joe Carpenters - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Joe Carpenters - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: joecarpenters

Blijf op de hoogte en volg Joe

18 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

"Ready..?!"

Na onze "wilde" nacht in de kroeg met die zatte Engelse mutsen en bungy-wedstrijd, was t tijd om op vrijdag wat te chillen. Vroeg opgestaan, want onze baby Kai reisde door en we hebben hem uitgezwaaid, gewoon, omdat dat hoort ;)

Het zonnetje scheen die middag heerlijk, dus we besloten om naar de "Queenstown Gardens" te gaan.
In t park was er een soort parcours uitgezet, n frisbee-parcours welteverstaan. Klonk als iets voor nerds. Maar bij gebrek aan n beter idee,  alledrie n frisbee gescoord. Doel was steeds om vanaf n bepaald punt n frisbee te gooien in n stalen mand, verderop. Soms met obstakels zoals wat bomen of n berg er tussenin. En zo waren er dan 18 manden, die door t hele park liepen.
Best grappig was t eigenlijk, leuk tijdverdrijf. Helemaal met iemand als Tim erbij. Lekker schelden en lachen, heerlijk! Net als t aansteken vh fornuis, was het gooien van een frisbee geen sterk punt van onze Tim. Ik heb erop gelet en hij presteerde letterlijk om ìeder obstakel te raken, waardoor hij niet vooruit ging, maar achteruit omdat de frisbee steeds ergens op terug kaatste. Zo vermoeiend... ;)
De rest dag lekker genoten vd zon, beetje mensen kijken. Je weet zelluf.

De volgende dag, zaterdag, was t Saint Patricks day, een Ierse "feestdag"
Overal groen verkleedde menschen, grappig om te zien! maar wij hadden andere plannen.
Tim had namelijk de "Nevis Canyonswing" geboekt en had er een sport van gemaakt mij iedere minuut uit te maken voor "fairy, nancy, puff" of een combinatie hiervan, al dan niet gevolgd door n ander beledigend woord. zijn doel: mij uitmaken voor mietje op zoveel mogelijk verschillende manieren, zodat ik met hem meeging. (wie is er nou t mietje ;)
Uiteraard ben ik gevoelig voor dit soort praktijken en heb dus bijgeboekt, Tim en ik gingen dus de swing tandem doen!
Na n uurtje wachten, met n busje die kan uit.  Eenmaal aangekomen konden we gelijk doorlopen en t harnas aantrekken.
De swing bevind zich in Nevis canyon (joh, je meent t) bestaat uit n vrije val van 70 meter en vervolgens n swing van 300 meter. Het is de grootste swing ter wereld... :D

Eenmaal in t harnas hingen Tim en ik aan de rand. Barend in m'n broekzak, m'n camera in m'n hand. De instructors hingen ons boven de afgrond en vroegen ons ff lief te lachen naar de camera. Wat we natuurlijk deden.
Vervolgens ze hij tegen mij:"oké Joe, tell your camera, how ready you are!".
Dus ik, totaal afgeleid, wendde me tot m'n camera (welke op standje filmen stond), en zei: " I'm readdiieeeeehhhhhhhhhhh"

De eikel, geheel onvoorbereid en nog midden in m'n eigen speech voor m'n camera, flikker ik samen met Tim in vrije val omlaag, gillend als n klein jong :D
Pas aan t einde vd swing besef ik me dat ik me totaal rot was geschrokken. M'n eigen camerabeelden bevestigde dit, met n wit weggetrokken bek als bewijs. Maar wat n rush!!!! WOW!
heel anders dan skydiven, want daar kijk je in je vrije val omhoog. Maar hier zagen we precies welke afgrond we in zouden vallen.
Tim kon ook niet anders dan schreeuwen en was blij. Waarom was hij blij? "because you screamed first, you panzy!!", daarom dus ;)

Eenmaal terug op t platform zaten we nog steeds vol adrenaline. St. Patricks day zou niet compleet zijn als er geen speciale "St. Paddies day" aanbieding zou zijn, dus de tweede swing zou maar 20 dollar pp kosten.
Hier maakten we gebruik van. Maar Joe zou Joe niet zijn, als hij t niet wat spectaculairder zou willen maken. Dus, na al m'n charmes in de strijd te hebben gegooid om Tim over te halen, gingen we nog n keer... Achteruit!!!
LOOOOLL!! wat n ervaring was joh! Hangend aan dat domme harnas, niet wetend wanneer je achteruit de afgrond in dondert... I LIKE :D
Met n big smile terug richting de balie, dvd gekocht en "per ongeluk" vergeten te zeggen dat we de swing 2 keer hadden gedaan. Die was dus extrgratis, helemaal mooi :D !!!

Terug in Queenstown wat inkopen gedaan. Met carnaval nog vers in m'n geheugen, een zo dom mogelijk "outfit" gekocht voor St. Paddies day. Want dat moest natuurlijk gevierd worden, gewoon, omdat groen mn aller aller lievelingste kleur is in de heeeele wereld ;)
Foto van t outfit staat zo op FB, dus niet nodig om dat uitgebreid te omschrijven. Een leuke, gezellige, foute avond werd t. Voordat ik t vergeet, natuurlijk n "theepotje" (gevuld met alcoholische shit) gedronken in de "world bar", net als de "fergburger" typisch iets voor deze stad.
Gelukkig maakte t feit ik eruit zag als n halflamme groene reus, voorzien van hoge hoed en lange rode baard, het wat minder opvallend en vreemd, dat ik uit n theepotje stond te drinken in een kroeg ;)

Toen was t alweer zondag, lekker uitbrakken en de Jameson whiskey van afgelopen nacht eruit gesport. Nog meer afscheid moeten nemen van mensen die ik heb ontmoet tijdens deze reis. Ik haat afscheid nemen, bahh :(

Nu ik dit schrijf, wil ik jullie (en mezelf als ik dit later terug lees), n dorm-genoot niet onthouden.
Hij slaapt al enkele nachten bij ons. Een oudere vent van 40/45 jaar, ongeveer 1.60 lang. Hij zier eruit alsof hij "op de brommer is", voor wie de uitdrukking niet kent: alsof hij z'n helm onder z'n tshirt heeft. Een dikke ronde buik dus.
Hij heeft heel gek en warrig haar, ziet eruit alsof t maanden niet gewassen is en hij net z'n vingers in t stopcontact heeft gestoken. Op zich niet heel vreemd allemaal, ben inmiddels wel wat gewend ;)
Ware het niet dat hij alleen de kamer uit gaat om te poepen en eten. De rest vd tijd ligt hij halfnaakt op z'n nest. En niet tussen de lakens, die steeds worden gewassen. Nee, op de deken, die nooit wordt gewassen en altijd vol zit met vlekken van onbekende afkomst. Meestal witte, stugge vlekken. Need I say more?
Dan het ergste; dit mormel heeft er een sport van gemaakt om de hele dag, ook in ons bijzijn, z'n hele neus van voor tot achteren, leeg te boren. Alsof hij aan t trainen is voor t wereldkampioenschap neuspeuteren. Volgens mij eet hij die snot ook op, wat zijn dikke pens makkelijk zou kunnen verklaren...
Vies, raar ventje... Soms heb ik echt zin om n flinke koekenpan op z'n neus krom te slaan, maar dat zou niet lief zijn van mij, ik ken de beste man tenslotte niet eens.... ;)

Love -X- Joe

• 18 Maart 2012 - 11:01

Jeannette:

Zat net op fb te kijken toen je brigje binnen kwam over Queenstown.
    Even bakkie koffie erbij en weer genieten van je verhaal.
    Als ik wat jonger was geweest dan wist ik het wel, tjonge wat een ervaring rijker ben jij, dit vergeet je nooit meer.
    Geloof best dat je hier een kick van krijgt, geniet er nog van, groetjes van ons. X

• 18 Maart 2012 - 22:12

Mliz:

Daar kan ik me alleen maar helemaal bij aansluiten, jij wil nooit meer terug naar Nederland.. ;) Geweldig trouwens hoe je Tim steeds citeert, helemaal in een deuk hiero :D
    Dikke X van mij

• 19 Maart 2012 - 07:28

Vera:

Ben blij te lezen dat je alleen bekenden met een koekenpan op de neus slaat.....ik heb ze alvast goed opgeborgen.
    :-D
    Judy had per ongeluk de deur niet goed dicht gedaan en Appie en Mo stonden buiten in de tuin. Judy schrok en gilde, Appie en Mo schrokken weer van haar en renden terug de kamer in.....
    Mo vindt t geweldig dat hij bijna dagelijks gestofzuigd wordt, dan gaat hij met zijn koppie tegen je aan staan.
    Appie is inmiddels kogelrond, maar dat komt niet van het eten....net als bij mij.

• 19 Maart 2012 - 09:29

Joe Carpenters:

@jeanette: Ook al is m'n geheugen nog zo slecht, denk dat ik dit niet snel zal vergeten. En anders heb ik altijd m'n eigen verhalen nog ;) Thanks! X

@Liz: Wil idd niet terug... Maar zal wel
    Moeten :( X

@Moeders: Laat die maffe rooie ;) beter op de deur letten en zet Appie op dieet!!! :P X