Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Joe Carpenters - WaarBenJij.nu Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Joe Carpenters - WaarBenJij.nu

Milford Sound

Door: joecarpenters

Blijf op de hoogte en volg Joe

15 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

"Sweet as" !!!

(typische NZ uitspraak, as niet te verwarren met ass)

Woensdag aangekomen in Queenstown. Een leuk stadje waar veel van de backpackreizen beginnen of eindigen. Ook n stad waar je allerlei rare shit uit kunt halen, denk aan bungyjumpen, canyonswing, helicopter-drops op snowboardpistes enz enz. Ik trek er alleen maar ff doorheen, slaap er 5 nachten.
M'n doel was namelijk we om m'n tattoo hiero te scoren. Echter kunnen ze in geen van alle tattooshops n specifieke invulling geven aan m'n tattoo, hem personaliseren. Dan was natuurlijk wel n vereiste.
Gelukkig had ik in Rotorua (Noorder-Eiland) n tattooshop bezocht en n tattoo-artist (Hira Young) gesproken die dat wel kon. En hij is de komende weken in Christchurch, waar ik nog langs kom. Dus hem maar n mail gestuurd en hopen dat t gaat lukken!

Anyways nu dus Queenstown, gister lekker ontspannen, bijgeslapen. Een "fergburger" gegeten; n grote en lekkere hamburger.
Vandaag (donderdag) naar Milford Sound geweest. Een paar uur rijden, dan een boottocht door de Fjorden van Milford  tot aan de Tasmaanse zee en terug. In NL had ik hierover al gelezen en iedereen raadde het aan. Dit was dan ook het enige waarvoor ik in NL al een open ticket had geboekt.
En dat was het dubbel en dwars waard!!! Ik was nog nooit in n fjord geweest, maar wat n super ervaring.
Het was erg indrukwekkend, soort van bergen die uit deze zee steken. De toppen vd bergen waren omringd door een soort nevel en het had in de ochtend geregend, wat overal watervallen veroorzaakte. Dit in combinatie met de zon, zorgde weer voor regenbogen. En daar cruisden we dan met n boot heerlijk doorheen, genieten.nl
Ik kan wel weer zeggen dat t adembenemend mooi was, met geen woorden te omschrijven enz enz maar denk dat jullie t wel snappen onderhand :P
You'll get the picture als jullie de foto's zien (al komt t op de foto natuurlijk nooit zo goed over, maar toch ;) )
Foto's kan ik trouwens pas thuis allemaal oploaden, want snelle internetverbindingen zijn Nieuw Zeeland niet toevertrouwd, trage kiwi's.

Na de prachtige fjorden weer terug naar Queenstown. Tim wilde gaan koken voor ons: "I'll make you pricks som' reall Yorkshire puddin'"
Dus wij de ingrediënten gekocht, was er geen oven in t hostel. FAKK!!
Dus met de ingrediënten maar halfslappe smaakloze pannekoeken gebakken, niet te eten die shit...
Grappig om te zien was dat de ouwe begrafeniseondernemert niet echt handig was met n lucifer en fornuis. Iets waar hij toch wel "feeling" mee zou moeten hebben ;)
Maar nee, de rossige witte Engelsman presteerde het meerdere malen om n steekvlam te produceren, door t gas VOL open te draaien, te wachten en dàn pas n laf lucifertje erboven te houden. "fokkin' ell, I almost burnt mi eyebrows off mahn". Wat n kerel... LOL!

In t hostel werd en "reclame" gemaakt voor n spel wat werd gespeeld in de kroeg naast t hostel, waarmee je 2x n canyonswing kon winnen. Daar wilde ik aan meedoen dus snel douchen en gaan!
Ik de kroeg aangekomen, zag ik al snel dat de 16-jarige tienerdozen uit Engeland maximaal vertegenwoordigd waren. 3 lagen makeup over hun bleke hoofden, oridinaire glittershit kleding met n decollete waar Sugar Lee Hooper van zou schrikken en hakken zo hoog, dat acrobaten in t circus erop trainen voor hun evenwicht. Als je blind was, kon je ze nog herkennen door t achterlijke gegil en geschreeuw alsof hun pruik in de fik staat. En natuurlijk door de te hoge hakken die je in je nek prikken, terwijl ze zichzelf volledig belachelijk maken door n wedstrijd te houden "wie kan er de grootste sl*t uithangen op de bar", wat zij overigens dansen noemen...duss.

Anyways, ik was er voor het spel, omdat ik n hebberige en gierige Hollander ben :D
Regels vh spel:
De man krijgt n bungy-koord om z'n middel, rent de halve kroeg door om en shakebaker met drank te pakken, rent terug en geeft deze aan z'n vrouwelijke partner.
Zij drinkt dit zsm op. Strafpunten als je drank morst. Máár 1 seconde van je tijd af, per kledingstuk dat je uittrekt...

Er deden 7 koppels mee, waaronder Carlijn en ik. Wij waren het 5e koppel...
De meeste koppels voor ons deden n t-shirt uit, sommigen ook hun broek.
En daar gingen ze dan, halfnaakt rennend door n kroeg vol zatte kinderen.
Maar die canyonswing is wel super gaaf, dus de moeite waard.

De jongens in boxershort, meiden in bh, het was niks bijzonders meer. Maar toen kwam t 4e koppel: een of andere kneus in z'n onderbroek. Zijn partner, een kleine maar zeer forse meid met zwarte haren. Ze leek n beetje op Jessie J (zangeres, liedje "pricetag"), maar Tim omschreef haard hoofd iets beter :" she got a face like a horse mahn", en dat had ze ook :D
En, tot ons aller verbazing/schrik, trok ze op haar slipje na, ALLES uit...!!!
Stond ze daar, met d'r blote klabatsers... Wat.de.fakk. ?!
Maar met al die punten aftrek scoorden ze wel de snelste tijd tot dat moment.
(18.7sec)

Hierna waren wij aan de beurt. Wij trokken niks uit, want daar voelden we ons te goed en te nuchter voor. E  dat waren we ook ;)
Ikke rennen, fakking zwaar klote kut bungykoord... Terug, Carlijn adten als n dolle... 20 sec... KAK!! als we dus ieder iets uit hadden getrokken hadden we gewonnen.
Máár er waren nog twee koppels na ons, waarvan eentje sneller was dan de 18.7 van de halfnaakte imitatie-Jessie J.
LOOOLLLL!!!! ze had dus lekker voor niks in d'r blote nakie gestaan!!

Dat deed me toch wel weer goed en ook al hadden we niet gewonnen, onze trots hebben we mooi gehouden. Ik denk dat t slappe Jessie J-aftreksel die van haar nog steeds aan t zoeken is ;)

Love -X- Joe

• 15 Maart 2012 - 15:59

Vera:

Jahaaa!!! LOL hahahaha

• 15 Maart 2012 - 17:02

Rogier Van Lokven:

Zag een plaatje van die fjord op je facebook voorbij komen? Ziet er zeer qualiek uit man!

spelletje van de bar klinkt wel qualiek. Vadsige Engelse chicks met horsefaces! LOL!!!

Ben zelf weg morgen op wintersport, dus lees je qualieke stories wel weer als ik terug kom. Veel plezier, Abila de la Busto! Komt helemaal goed!

xxx

• 15 Maart 2012 - 18:56

Linds.:

LOL!!!!

Wel flauw dat je niet met een zatte kop in je boxert bent gaan rennen hoorr. :-p (grapje, netjes van je)

Je had het niet eens hoeven te vertellen aan je landgenoten hier. ;-)

X

• 16 Maart 2012 - 23:12

Joe Carpenters:

@ Choda: Ja die foto was vd Fjorden in Milford Sound, fakking nice!!!
    Veel pleier met wintersport baasz!! -X-

@ Linds: Achja, 't beetje trots wat ik nog heb, is me toch wel wat meer waard ;)
    X