Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Joe Carpenters - WaarBenJij.nu Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Joe Carpenters - WaarBenJij.nu

Wanaka

Door: joecarpenters

Blijf op de hoogte en volg Joe

13 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Wanaka

"Gedrag beloond"

Na n kort nachtje in Franz Josef verder richting Wanaka.
Onderweg gestopt bij het "mirrorlake" Matheson. We stopten daar voor n klein uurtje en er werd gezegd dat we de tijd hadden om tot het eerste viewpoint te lopen. 20 min heen, 20 min terug. We zouden geen tijd hebben om het hele meer rond te lopen (1,5 uur)

Dus ik lopen naar dat viewpoint. Was oké, maar geen spiegeling in t meer vanwege wat wind. Balen!!! Dat kan ik dus niet hebben hè, kakzooi.

Gelukkig ben ik geboren met n flinke portie koppigheid/eigenwijsheid. Daarbij ben ik tijdens deze reis ook qua wijsheid gegroeid (hou jullie grapjes maar voor je :P). Want ik weet inmiddels dat die tijden die op de borden staan, voor ouwe mensen zijn, met een houten been en van iedere poep en scheet een foto maken. De rest vd groep keerde om, netjes als schaapjes achter elkaar. Dat was ik toch echt niet van plan ;)
Dus ik liep met flinke pas door. Vaak wordt m'n koppigheid afgestraft, maar vandaag niet. Aan de andere kant vh meer SUPER foto's kunnen schieten van n prachtig spiegelend meer. Daarbij zijn zelfs Mount Cook en Mount Tasman in volle glorie te zien, incl besneeuwde toppen. En volgens een local was dat zeldzaam, en was dit pas de derde keer deze zomer dat de lucht zo helder was dat ze te zien waren.

Stevige pas terug, waarbij ik n stelletje inhaalde. Niks bijzonders zou je denken, ware het niet dat ze beide dezelfde jas droegen. Van die matchende lelijke "outdoor"-kleding, met n pasvorm van n juten Sinterklaas-zak. Als jullie mij OOIT met n vriendin/vrouw zien lopen en we dragen dat soort shit, geef ik jullie bij deze toestemming om mij ermee te wurgen. (dit geldt trouwens ook voor n rode broek of een marmotten-kapsel)
Anyways, ik was ruim op tijd weer terug, trots op mezelf ;) Eigenwijsheid for the win :D !!!

Na n paar uur rijden in Wanaka aangekomen, bij het meer met de naam: "lake Wanaka", hoe origineel ;)
Het uitzicht over t super blauwe meer, tussen de bergen was echter wel origineel!! WOW!
Zodoende ingesmeerd met factor 50 en heerlijk aan t meer gelegen, ff lekker ontspannen. Opeens kwam Tim met t idee om een kajak te huren en t meer op te gaan. Zo gezegd zo gedaan, Barend in de kajak en hoppa! En eigenlijk was t echt heel tof! Eindelijk n keer geen "tourist-trap", maar voor weinig geld veel plezier gehad!
Flink stuk t meer op geweest, en in t midden hoorde je helemaal niks. Ik kon ff lekker dobberen, geen gezeik aan m'n kop. Ff helemaal niks, was n goed moment voor mij.
En zelfs met Tim een paar goede gesprekken gehad. Had ik niet verwacht, maar die ouwe begrafenisondenemert had toch best wel wat goeie inzichten ;)

Eenmaal terug aan wal, gingen Tim en Kai terug naar t hostel. Ik had m'n sportspullen bij dus ging ff lekker aan de slag.
Toen ik klaar was, ging de zon bijna onder. Ben blijven hangen om dit te bekijken, super om te zien en ff maximaal van genoten.
Muziekje op, wegdromen bij de ondergaande zon, aan de andere kant van de wereld.
Wel n beetje vreemd, want er zaten tuurlijk genoeg verliefde stelletjes tzelfde te doen. Dan voel je je wel kansloos en alleen, maarja...

In de avond lekker gegeten, verder niks bijzonders gedaan. Morgen is Queenstown aan de beurt!

Love -X- Joe

• 13 Maart 2012 - 10:55

Vera:

Nou, het is bijzonder genoeg wat je allemaal weer gedaan en beleefd hebt, hoor! Heb je trouwens al opgelet of het water door de gootsteen de andere kant op leegloopt?? Dus niet met de klok mee, maar er tegenin? Of houd iedereen me voor de gek...snel!! jij kunt t nog zien!!! wel laten weten huh!! :-D XXX

• 13 Maart 2012 - 11:50

Jeannette:

Ha joey, als ik dat zo lees dan geniet je eindeloos. En dan helemaal om het meer om van die gave foto's te maken, echt tof.
    Als je terug bent willen wij ze wel zien, ben benieuwd naar de natuur daar.
    Nou, eigenwijs manneke, groetjes van ons. Xx

• 13 Maart 2012 - 13:43

Linds.:

Zo te lezen heb je een echt 'Joe-QQ-time' dagje gehad! ;-)

Heb je trouwens geen foto van die puddingtaart Robin, Tim - there goes mi hat' en Kai Carlijn?
    Zou leuk zijn om er een gezicht bij te hebben. haha!

X

• 13 Maart 2012 - 19:04

@Moeders: loopt idd de andere kant op leeg! Is toch logisch ;) X

@Jeanette: kom de foto's zeker laten zien, leuk! Groetjes terug daaro!

@Lin: was precies n QQ momentje, had ik wel weer ff nodig :D Heb wel foto's van hun, maar uploaden gaat errug traag. Dus komt wel als ik thuis ben ;) X

• 13 Maart 2012 - 19:16

Youri:

ff je kop leegmaken heerlijk man, je zult er mee weemoed aan terugdenken als je weer op de parade staat op een zaterdagnacht :P oh ja en die vrouwen dat komt wel goed schatje

• 13 Maart 2012 - 19:41

Mliz:

Telt alletwee dezelfde motor rijden ook? ;) ghihi!

Ik zie je al helemaal voor me, lekker eigenwijs je eigen ding doen en vooral niets aantrekken van mensen, borden of wat dan ook die je willen tegenhouden :D Zo ken ik je! Benieuwd hoe het daaro gesteld is met die 'tier-momentjes' van je ;) Of zijn daar geen irritante mensen?

Hihi lol

Dikke x!!

• 13 Maart 2012 - 20:30

Joe Carpenters:

@Youri: denk dat ik idd heel snel terug wil, zéker als ik denk aan n nachtje horeca op de parade *zucht*

• 13 Maart 2012 - 20:33

Joe Carpenters:

@Liz: nee alletwee dezelfde motor telt niet, want motors zijn cool :D

Enige mini-tier momentje waren die matchende-kleding-dragende "mensen" ;)
    Verder was Wanaka chill!
    Nu onderweg naar Queenstown, daar zullen genoeg 1-celligen rondlopen haha!

-X-

• 15 Maart 2012 - 17:34

Milou:

Super grappig dat jij naar de zonsondergang zit te kijken terwijl de zon dan net opkomt bij ons!

En ik heb ook een rode broek! Kei leuk! ;)

• 16 Maart 2012 - 23:09

@ Milou: ja idd lachen ofnie?! 12 ur tijdsverschil.com

ps: ik haat jouw rode broek :P