Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Joe Carpenters - WaarBenJij.nu Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Joe Carpenters - WaarBenJij.nu

Greymouth

Door: joecarpenters

Blijf op de hoogte en volg Joe

10 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Greymouth

"Monkeys"

Gisteren dus n chilldag in Nelson gehad. Lekker uitgeslapen, gesport, gelezen, in de zon (schaduw dus, met m'n vervellende bakkus) gelegen in de hangmat. Precies zoals n vakantie hoort te zijn :D
Vind t altijd wel lekker als ik ergens wat langer ben dan 1 nacht, niet zo gehaast, je weet zelluf.

Zo hebben we ook wat volleybal gespeeld bij t hostel. Roompudding Robin (tweede bijnaam, gewoon omdat t kan) speelde ook. Allicht koos ik t andere team, en probeerde de bal zoveel mogelijk op zijn boiler te smashen, wat helaas niet lukte. Wat overigens meer aan mij smashkwaliteiten lag, dan aan het reactievermogen van t lopende weekdier.
Mooi moment: een laf hoog balletje kwam richting Robin. Totaal onnodig en waarschijnlijk alleen omdat de bal erg langzaam ging, schreeuwde het mannetje: "mine, mine, MINE!!"
Hij klonk als n vals kalkoen-kuiken in paniek, en t eerste waar ik (en de rest van beide teams) aan dacht, waren de meeuwen uit de film "Finding Nemo"
Iedereen begon dan ook te lachen en we riepen met z'n allen door elkaar "mine mine mine", als n stelletje achterlijke meeuwen, net als in de film.
Vanzelfsprekend raakte hij de bal maar half, hij vloog naar achter ipv naar  voren, rakelings langs z'n eigen hoofd.
Robin t ruggengraatloze weekdier: zelfs in n potje volleybal presteer je t om jezelf volledig belachelijk te maken.

In de avond n potje bullshit (kaartenspel, simpel, perfect voor n avondje humor) gespeeld met Tim, Carlijn, Nadine en Bianca. Tim en ik hadden eerder een fles wodka en gingerbeer gehaald "becos' I want to get pissed tonight" zei hij. En "pissed" werd hij, net als de rest btw. De dingen die onze Engelse vriend allemaal uitkraamde waren hilarisch. Het kaartenspel bestaat voor n groot deel uit bluffen (bullshitting), een eigenschap die de begrafenisondernemert niet eigen is. Al helemaal niet na n halve fles wodka. "why you keep bullshitting me ey? Always picking on teh drunk guy, you pricks" :D

N hoop gelachen, volgende dag weer vroeg op. We vertrokken richting Greymouth. T weer was super, heldere lucht, zonnetje scheen. Heerlijk! Wat het weer betreft hebben we sowieso erg veel geluk gehad tot nu toe. De rit naar Greymouth was super, via de westkust.
Uitzichten waar je U tegen zegt. Bergen, regenwoud, rivieren en natuurlijk de zee. En als je dacht weer ff op adem te kunnen komen, kwam er weer n ander adembenemend uitzicht. I LIKE!
Onderweg oa gestopt om wat seals en wicca's te spotten (net als de kiwi 1 vd 3 native New Zealand birds, kan ook niet vliegen.nl), en de "pancake rocks" te bekijken. Altijd goed voor "cheezy tourist photo's" ;)

In Greymouth sliepen we in Noah's Ark. Chill hostel in genoemde stijl. Vanzelfsprekend sliep ik in de "monkey"-thema kamer. Gewoon, omdat ik schattig ben :D
Na lekker te hebben gesport, onze vriend vd begrafenisonderneming over kunnen halen voor n nieuwe haircut. Allicht heb ik m'n tondeuse bij me, gewoon, omdat... ;)
Dus een dikke vette mohawk bij Tim geschoren "fok yeahh". Als je hem niet zou kennen en je zou hem nu zien, nja.. Vul maar in :D

N avondje relaxen, de volgende dag door richting Franz Josef, waar de gletsjers zijn!! Daar ben ik nu. Hopen op goed weer morgen, want dan kan ik de gletsjer gaan beklimmen: ice climbing EUUHJJ!!

Love -X- Joe

• 10 Maart 2012 - 01:47

Jill Van Geel:

fanatiekeling;-) doe voorzichtig op de gletsjers en thnx weer voor geweldige lach momentjes.. en dat om 3 uur snachts hier! Ik drink er 1 op je....
    -x-

• 10 Maart 2012 - 10:23

Linds.:

Hey epke! :-p

Hahaha, MINE MINE MINE wat een sukkeltje die Robin.
    Btw, zou hij jouw reisverslagen ook ooit lezen? Of heb je fictieve namen verzonnen? ;-)

Doe voorzichtig als je ice klimbing gaat. x sis

• 10 Maart 2012 - 11:19

Jeannette:

Weer genoten van je verhalen, zie het gewoon voor me. Ha ha mine mine dacht ook meteen aan die film. Veel plezier en kijk uit daarzo. X

• 10 Maart 2012 - 13:02

Rogier Van Lokven:

Dikke shizzel, baas! Gelukkig wil ik snel de foto's zien als je terug bent!
    Morgen niet uitglijden met ice climbing xD

• 10 Maart 2012 - 16:13

Vera:

J IDD, wees voorzichtig op het gladde ijs, voor je het weet lig je plat. Lawine kan nie he???? (k vraag t maar ff)
    :-D

• 10 Maart 2012 - 16:15

Vera:

Appie en Mo maken het goed btw. Hadden laatst de waterbak omgegooid, was nog niet zo erg,, maar ze hadden er continue doorheen gelopen en dus...overal (!!!) kattenpootjes op de vloer/banken/tafels etc.etc.
    Dat wordt aardig wat schoonmaken dalijk....voor je....... :-P

• 10 Maart 2012 - 22:48

Joe Carpenters:

@Jill: graag gedaan hè! Hoop dat je drankje gesmaakt heeft!
    @Lin: allicht heb ik Robin niet op Facebook, dus hij kan t niet lezen. En als hij t wel toevallig leest... Ik ben toch sterker :D
    @Jeanette: thanks, doe ik!!
    @Choda: hope so too, ijs schijnt hard te zijn om op te vallen ;)
    @Moeders: nee voor zover ik weetbestaan ijslawines niet... Denk ik...
    ik mis APPIE & MOOOO!!!!

• 12 Maart 2012 - 08:05

Nick:

Haha leuk om jouw verhalen te lezen. Complimenten hoe gedetailleerd jij mensen kan omschrijven, geleerd op de politieschool ;)

Ontmoet hier veel mensen die hiervoor in NZ zijn geweest en de verhalen die ik hoor zijn super! So enjoy your trip & take it easy!!! X