Waitomo/National Park - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Joe Carpenters - WaarBenJij.nu Waitomo/National Park - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Joe Carpenters - WaarBenJij.nu

Waitomo/National Park

Door: joecarpenters

Blijf op de hoogte en volg Joe

02 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, National Park

Lieverds!

Toen ik vanmorgen op stond, keek Carlijn me n beetje boos aan. De Engelse flapdrol en irri Duitse chick lagen te pitten.

Kennelijk heb ik m'n kamergenoten enkele uren laten genieten van m'n luide gesnurk. Mooi voor die Engelse en Duitse, bijkomende schade in de vorm van Carlijn (als je dit leest; nogmaals sorry :P)

We werden al vroeg opgepikt en reden naar Waitomo. Hier kon je oa in een grot wat gloeiwormen bekijken. Dit klonk verleidelijk, maar aangezien ik in m'n vorige blog een afspraak met mezelf heb gemaakt, gekozen dit niet te doen. Ik word al niet snel serieus genomen (ik hoor de doordenkers nu denken), en als ik dan m'n eigen afspraken niet serieus neem, is t einde zoek ;)

Carlijn ging wel naar de kleine lichtgevende wormsels kijken. Ik besloot met Kai een stukkie te gaan lopen. We liepen door een soort van mini jungle, een berg op. Dit landschap maakte na 10 min plaats voor een groot en uitgestrekt gebied, vol met bergen en groen à la Lord of the Rings. Echt heel vreemd hoe verschillende soorten natuur er in dit land samen komen.
Het heeft soort van jungles, weilanden, bergen, grote rotsen, blauwe meren, schapen en koeien. Het gebied is moeilijk te typeren en dat maakt het juist mooi. Bovenop de berg hadden we n mooi uitzicht over een valei en daar hebben we dan ook een hele tijd gezeten. Gewoon lekker kletsen, chillen, sigaartje erbij.

Het was dan ook daar, zonder de drukte van slappe reuzenbaby's, kotsende Chinezen, ouwe kakkers of anderzins irritante mensen, dat ik ff lekker tot mezelf kon komen.
Het simpel kijken naar t landschap was rustgevend, voelde alsof de sneltrein gevuld met veel verschillende mensen en emoties eindelijk ff stil stond. Ik genoot met volle teugen, wetend dat m'n eerste week nog niet eens voorbij is en ik nog meer ga meemaken.

Even later reden we verder naar national park village, waar ik nu ben. Hier wil ik morgen de Tongariro-crossing gaan doen. Deze komt oa langs mount Ngauruhoe, aka mount Doom uit Lord of the Rings.
Het is natuurlijk niet meer dan logisch, dat uitgerekend morgen de slechtste dag vd week gaat worden qua weer... KAK! Dus ik wacht morgen en anders zondag nog ff af.

We hebben net gegeten, wat ook erg gezellig was. In Indonesië vorig jaar, was alles zo goedkoop, dat we iedere dag "uit eten" konden gaan.
Maar hier leer ik n andere manier van backpacken, omdat t n stuk duurder is. We hebben samen boodschappen gedaan en in een gezamelijke keuken vh hostel lekker gekookt. Nieuw voor mij, om op vakantie te koken, maar eigenlijk best wel tof en gezellig.
(Ma; even voor de duidelijkheid: nee, dit betekent niet dat ik thuis ook ga koken. Ik woon immers niet voor niks thuis, wat al kansloos genoeg is ;) )

Echt hygiënisch is t tuurlijk niet, want fatsoenlijk afwassen is een eigenschap die maar weinig backpackers beschikken heb ik gemerkt.
Pannen met aangekoekte stukken speklap, krom bestek waar je bij je eerste hap nog kunt genieten van de vorige maaltijd waarvoor hij is gebruikt, bekers die hun gebruikers gratis een koortslip doneren en afgebroken handvaten staan garant voor verbrandde fikken als je iets wilt afgieten
Op zich niet gek, want de afwasborstels (als die er al zijn), zien eruit als miniatuur plee-borstels, die net een maand oud aangekoekt stuk kak hebben moeten los wroeten.
Maar goed, dit mag de pret niet drukken :D

Nu n avondje chillen, t is flink aan t regenen hiero. Hoop dat bij jullie alles oké is!

Thanks, love -X- Joe

• 02 Maart 2012 - 08:32

Danique:

Hi Joe!
    Leuk om te lezen al die verhalen van jou, maar mennnn wat schrijf je vaak zeg! Ik zou zeggen geniet wat meer van je reis daar en denk wat minder aan de mensen in NL ;)
    -X-

• 02 Maart 2012 - 10:47

Maarten :

Ben het met danique eens.
    Je bent er maar een maandje, het is niet echt om de hoek dus haal eruit wat erin zit en geniet met volle teugen. Dat stink Nederland komt wel weer en verhalen zijn nog mooier met een glas bier erbij.

Moet wel zeggen dat je leuk schrijft

• 02 Maart 2012 - 11:15

Mikevcreij.:

Man kan niet wachten op de foto's, have fun in the sun. Ook al zit er af en toe een beetje water bij.

• 02 Maart 2012 - 15:09

Joelle:

Joe wat een superleuke verhalen! En wat schrijf je ontzettend grappig. Je bezorgd me met regelmaat natte oogjes van het lachen. Dus ga zo door, wsnt zoals je weet houd ik van lachen. ;)

• 02 Maart 2012 - 22:38

Law:

Hèhe, eindelijk tijd voor jezelf genomen! Vaker doen! Geniet! Mzzls.

• 03 Maart 2012 - 07:04

Rogier Van Lokven:

Goed bezig daar, Abila! Beetje jammer van goor bestek maar mag de pret niet onderdrukken! Ook ik ben zeer benieuwd naar de foto's. De flora en fauna schijnt inderdaad erg bijzonder te zijn in Nieuw Zeeland. Veel plezier bij mount Doom! Niet in de lava flikkeren, Smeagol! ;)

• 03 Maart 2012 - 08:16

Vera:

Uhhhh...wie kookt hoeft niet af te wassen, dus DEAL!! :-D
    En stoor je niet aan de goedbedoelde adviezen over dat je niet zoveel moet schrijven :-P
    Het is leuk, neemt weinig tijd in, je hebt je Ipad, je deelt je vreugde= dubbele vreugde, je geheugen is NIET AL Te BEST, EN!!!! ik weet waar je bent, met wie en wat je doet :-D )))
    En genieten doe je al volop, dubbel zelfs aangezien.....juist!
    XXX

• 03 Maart 2012 - 12:09

Mark Vd Heuvel:

Joey pas op met die crossing kan heel verraderlijk zijn. Toen wij gingen was het beneden de hele dag 25 graden. Tijdens de crossing hadden wij alles gehad, storm, mist, slagregen enz. Kortom geen ene moer gezien. Zorg dat je de camera droog inpakt.
    Succes en geniet

• 04 Maart 2012 - 06:14

Joe Carpenters:

@danique, no worries komt goed :D

• 04 Maart 2012 - 06:15

@Maarten: thanks man!

• 04 Maart 2012 - 06:15

Joe Carpenters:

@Michael: foto's plaatsen lukt niet goed met iPad, geen flash.. Maar komt goed als ik thuis ben!

• 04 Maart 2012 - 06:16

@Joëlle: doe m'n best ;)

• 04 Maart 2012 - 06:16

Joe Carpenters:

@Choda: foto's zijn zeker gaaf hiero! You'll see!

• 04 Maart 2012 - 06:17

Joe Carpenters:

@Mark: crossing was zeker verradelojk, maar wel gaaf! Check nieuwe verslag maar

• 04 Maart 2012 - 06:17

@moedertje: komt goed ;)