Rotorua/Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Joe Carpenters - WaarBenJij.nu Rotorua/Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Joe Carpenters - WaarBenJij.nu

Rotorua/Taupo

Door: joecarpenters

Blijf op de hoogte en volg Joe

01 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

"Tourist traps"

Rotorua, het dorp waar continu een dikke vette zwavellucht hangt. Zoals m'n moeder al zei in n reactie, zijn m'n persoonlijke stinkbommen niks mee waard hiero. Ik ben ontwapend.

Tijdens de busrit hadden Carlijn, Kai en ik twee extra excursies geboekt. De eerste was n zogenaamde "Maori experience". In de avond werden we met n bus opgehaald en n half uur later, in de bossen gedropt.
Er stonden nog 3 bussen, en toen we uit stapten maakte m'n onderbuikgevoel overuren. Veel teveel mensen op 1 plaats, aka toeristische shit ten top. En wat voor mensen: ouwe kakkers, soms vergezeld met hun lelijke irritante en vooral verwende schijtjong.

Maar goed, we waren er toch, dus wie weet werd t nog wat. De ceremonie begint en er komen wat Maori's naar buiten gelopen, om wat te dansen en ons te verwelkomen in hun "dorp". Ik sta daar, camera met dikke zoomlens in de aanslag, klaar om die shit te fotograferen. Ik zoom in op die hoofden, probeer de tattoos vast te leggen. En wat zie ik, de tattoos op hun gezichten zijn gewoon getekend!!! T was duidelijk te zien en ik hoor jullie vragen waarom. Ik zal vertellen waarom: omdat sommige tattoos waren uitgeveegd of uitliepen vanwege t zweet op hun voorhoofd... Wat n teleurstelling, hoopte echt wat vette foto's te kunnen maken.
De rest vd avond wat traditionele spelletjes gespeeld, traditionele dansen bekeken en traditioneel schaften naar binnen gewerkt. Om toch t geld er zoveel mogelijk uit te halen schepte ik, als ultieme Hollander, natuurlijk m'n bord maximaal vol. Twee keer. Gewoon, omdat het kan.
Er werd nog en haka(Google) gedaan door oa een rugby speler: WOW!! Die shit ziet er super imposant uit joh! Van die ene gast kakte ik al bijna m'n pamper vol, laat staan als er een heel team zo tegenover je staat!!
Na t eten kwam helaas t dieptepunt punt vd avond: er werd n gitaar gepakt en n soort van "kumbaya my lord" gezongen. Niet erg op zich, ware het niet dat we met z'n allen op moesten staan en elkaars hand vast moesten pakken.. FAKK!!!

De volgende ochtend, de tweede excursie; een tocht naar n natuurlijke geyser en aansluitend een thermisch/zwavel natuurpark.
Tijdens de rit er naartoe, werd verteld dat de geyser iedere dag stipt om 10.15 uur "af ging". Dit vond ik knap toen ik t hoorde.
Echter, toen we er aan kwamen werd me weer een hele hoop duidelijk. Vanzelfsprekend waren de bussen met irritante toeristen volop aanwezig. We zaten met z'n allen op oplopende bankjes, rondom de geyser. Om 10.15 uur kwam een of andere sul met n microfoon wat onzin vertellen, waarna hij een soort zeep-substantie in de geyser flikkerde. Kort hierna begon het geval maximale spuitings te maken, metertje of 3 hoog. T zag er wel gaaf uit, maar t feit dat t door die zeepshit kwam en de hele ambiance (duur woord) er omheen viel tegen. Ik stond dus op en liep weg, terwijl de uber-toeristen nog foto's aan t maken waren. Een zeur-serenade werd speciaal voor mij verkondigd "sit down, ohhh god thanks a lot, youre in my picture" enz enz. Dus ik lekker vloeken, al wat ik geleerd heb, waarna ik lekker in de bus ging zitten :D
T erop volgende park was ook niet echt super tof en vertegenwoordigde de ontzettende zwavel-luft maximaal. Wel wat leuke Barend-foto's gemaakt ;)

Note to self: géén extra excursies meer boeken, waar je van tevoren niet over in hebt gelezen.

Het klinkt m'n vakantie tot nu toe als een of andere hel, maar dat is niet (helemaal ;)) waar. Het land zelf ziet er onwijs mooi uit, en de mensen zijn super vriendelijk. Ik weet ook naar welke plekken ik absoluut heen wil, en die moeten allemaal nog komen. Dus ik heb nog hoop ;)

Na de geyser zijn we doorgereden naar Taupo, waar ik nu ben. Over drie dagen start hiero de iron man, helaas kan ik niet zo lang blijven. Voor wie niet weet wat de "iron man" race is: shame on you! Beter zoek je dat ff op, dè race voor dikke eindbazen.
Verder hebben we vandaag lekker gechilled en niks bijzonder gedaan hiero. (Heb voor de tweede keer deze week m'n crossfit routine gedaan, Lawrence: ik ga jullie slopen als ik terug kom! :P)

Ik slaap in n 4-persoons kamer vannacht. Ik slaap hier met Carlijn, een Engelse gozer en Duitse chick. Beide hebben de hele dag de kamer niet verlaten, vreemd...
Duitse chick heeft haar gehele toilettas uitgepakt en verspreid in de badkamer, zeer irritant. Het heeft me enige moeite gekost, om haar tandpasta niet leeg te spuiten in de wc, en met haar deo-roller m'n arie op te frissen, LOL!!!
Na t tanden poetsen zat ze te skypen, ìn de dorm. Niet handig meid! Dus na n paar keer hardop lachen druipte ze af. Good riddance!
Maar helaas, m'n pret was voor korte duur. Want onze Engelse vrind kwam de kamer binnen. Het verhaaste me al dat hij er niet was, de contactgestoorde en straatvrees hebbende flapdrol. Maar hij kwam binnen met n dik bord spaghetti, wat hij lekker op n bed ging opeten. Aangezien de kamer super klein is, vulde deze zich met de stank van z'n bedorven eten. BAHH!! tot overmaat van ramp smekte hij ook maximaal, als n otter met n lamme bek. Joe's irritatie-meter stond wederom op rood. M'n subtiele gezucht en het open zetten van de ramen mochten er echter niet toe leiden, hem te bewegen naar de gezamelijke keuken.

Jammer, de tussenstand is 1-1 in t spel "Joe tegen de irri dorm-genoten". Gelukkig ga ik zo slapen, en m'n buik is weer aardig opgezet. We zijn weg uit de stinkstad Rotorua, dus I'm armed and dangerous again, en ik heb zo'n gevoel dat Engelse flapdrol en Duitse chick de volle laag gaan krijgen.... :D

Good night!

Love -X- Joe

• 01 Maart 2012 - 11:09

Jeannette:

Lieve joey ik geniet van je verhalen. Ga zo door. :))

• 01 Maart 2012 - 11:23

Vera:

Zie hier boven: er wordt volop van je verhalen genoten. Of van je werkelijke ik vanaf de aanvang reis "genoten" wordt.. is nog maar de vraag. (of je de luft kan handelen)
    Kijk maar uit dat ze je t vliegtuig niet uitmeppen. "de vliegreis verliep goed, maar we zijn helaas een passagier "verloren"... Máár dit gezegd en geschreven hebbende: IK heb nog steeds alle RECHTEN (op je boek)...Altijd goed voor op het toilet, wordt daar ook eens gelachen! XXX

• 01 Maart 2012 - 11:31

Vera:

Oja: wat die foto's van de echte tattoo betreft..... had ik jou geen foto gegeven van een ECHTE tattoo, helemaal over het gezicht.
    Gewoon in Nederland, vakantie beurs :-D
    Dussuh.....wat doe je daar eigenluk???

• 01 Maart 2012 - 14:31

Maarten:

Maat,

Ik heb me inmiddels rete goed ingelezen in ta moko.
    De moko in het gelaat word principieel alleen gezet bij echte maori. Waarschijnlijk waren die van die excursie ingevlogen vanuit de bankok dance academy ook mooi

• 01 Maart 2012 - 20:28

Soutje:

Lig in een deuk! Lijkt meer op slapstick dan vakantie hahaha....
    Keep on going!!! :)) :))

• 01 Maart 2012 - 22:35

Petra Rietveld:

Hey Joe,
    Eh...traditionele spelletjes..met negers...moet ik me nu al zorgen om je maken?? ; )
    Hopelijk ga je behalve die ubertoeristische sh#t ook echt mooie plekken ontdekken!! Heb geduld en geniet!! En anders gewoon een borreltje extra! Maar ook weer niet te veel, vanwege die bizar afgestelde tv, naast je hemelbed: ) Have fun!!! Proost vanuit hier een Brabantse sherry op je!!
    Kus x

• 04 Maart 2012 - 06:19

Joe Carpenters:

@Maarten: yea I know. Ga denk ik in Queenstown op de pijnbank :D

• 04 Maart 2012 - 06:20

Joe Carpenters:

@peetje: thanks! Ik ga straks n kiwi-sherry stoken en dan proost ik terug :P