First days! - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Joe Carpenters - WaarBenJij.nu First days! - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Joe Carpenters - WaarBenJij.nu

First days!

Door: joecarpenters

Blijf op de hoogte en volg Joe

27 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Whangarei

"Whiskey?"

M'n eerste nacht in Auckland, m'n laatste verhaal eindigde dat ik n drankje ging doen. Hoe ongemakkelijk was dat joh!

Na n lekkere douche ging ik met schone kleding en frisse oksels ri een kroeg. Ondanks m'n tattoo kwam ik toch binnen (EUUHJ :D). Maar daar sta je dan, in je eentje in de kroeg. Het was er druk en er stond lekkere muziek op, dus ik liep naar de bar om n whiskey on the rocks te halen." That'll be 9 dollah mate..."

FAKK!! "that'll be my last whiskey, eikel"... (heerlijk schelden in t Nederlands, verstaan ze toch niet ;))

Daar stond ik dan, met m'n whiskey alleen in de kroeg. Ik liep wat ongemakkelijk rond, probeerde af en toe ergens stoer te gaan staan, leunend tegen een muur of bar. Ik voelde me als n klein kind, dat net door z'n moeder was afgezet bij de peuterspeelzaal en zich voor t eerst alleen moest vermaken. Ik hield m'n whiskey vast, alsof t m'n lievelings speelgoedauto was.

Ik besloot te gaan zitten op n kruk, aan n tafel. Naast me zat n meid. Even later komt er n andere meid en ze begint te praten tegen die naast me... Ik hoor Nederlandse woorden.. YESS!!
Het duurt even, maar dan kijkt 1 vd meiden me aan. Ze vraagt iets aan me, maar t leek alsof alles op "mute" stond. Kort daarn besef ik me, dat ik het hele gesprek aan t afluisteren was en daarbij flink aan t staren was, als een schele aap met n banaan in z'n hand.

Ik bied mn verontschuldigingen aan, dat t n automatisme was om te luisteren, omdat het zo vertrouwd klonk. Gelukkig waren de meiden heel relaxed, en al snel zat ik met hen en nog 2 Nederlandse jongens en 2 Duitse jongens te kletsen. Een gezellig avond/nacht werd t.

Ja, nacht ja. Om 0700 uur was ik nog steeds niet moe, lang leve de fokking jetlag!! Om 1130 uur er weer uit, want we gingen met de bovengenoemde groep samen lunchen.

Ik moes nog wat shit kopen voor m'n lunch. Ik vroeg de kebab-meneer naast t hostel waar de supermarkt was. Daarheen gelopen, zeker 5 minuten lopen. Heerlijk, met n houten kop en wallen zo dik, dat ik er spierpijn van kreeg in m'n nek. Terwijl ik terug liep, zag ik dat ik al 3 supermarkets voorbij was gelopen.
Kut kebab-meneer... Mocht er n kebab-meneer naast me zitten in t vliegtuig over n maand, zal ik hem n poepie laten ruiken ;) LOL!!

Die middag zou ik op zoek gaan naar n tattoo shop, om te oriënteren voor m'n tattoo. Helaas niks gevonden, de shops waar ik binnen liep waren 6 keer kak. "yeah mate, can I help you?" dit terwijl de machine nog in de huid zat van n klant, WTF?!!
serieus gast, concentreer jij je nou gewoon op je werk, en NEE, "you can't help me", prutsert!!

De rest vd middag lekker in n park in de zon gelegen met de groep, muziekje en drankje erbij. De avond/nacht afgesloten op de roofdeck van t hostel, incl drank en domme kaartspelletjes genaamd "shithead", altijd goed!

Lag er om 0400 uur in, 0615 uur eruit want ik moest m'n bus halen. M'n eerste dag, richting whangarei, waar ik nu ben. Leuke menschen in de bus, NLers, Duitsers, Canadezen, litouwnesingers (mensen uit Litouwen, je weet zelluf).

In whangarei uitgestapt met 1 Nl meid. We gaan morgen namelijk duiken bij de "Poor Knight Islands", staat in de top 5 van mooiste duik lekken ter wereld, BETER!!

We slapen in t "Grand Hotel". Goeie naam, die zou naam geenzins eer aan doet. Ouwe meuk, levensgevaarlijke elektrische aansluitingen, geen receptie, geen beddengoed, onder een slaapzaal verstaan ze n 2-persoons kamer (?!), doucheputje verstopt met zwarte stof/haarballen/snot/kots/schimmel, geen keuken, geen balkon, geen tv/radio en vanzelfsprekend voorzien van n muffe putlucht die me doet denken aan: *tromgeroffel*

Een doorweekte papieren zak baby-kak, gecombineerd met t luchtje wat altijd in bejaardentehuizen hangt.

Ik laat het aan jullie fantasie over, om de uitdrukking op m'n gezicht te raden. Schroom niet om t bij de reacties achter te laten :P

Gotta go, eten en erna m'n wallen wegwerken in m'n slaap. Anders past m'n duikmasker morgen niet.

Lots of love -X- Joe

• 27 Februari 2012 - 07:03

Vera:

Wat jammer dat je geheugen zo slecht is, wat je altijd zegt...IK GELOOF JE NIE MEER! :-D
    Volgens mij was je een strontvlieg in je vorig leven...hahahaha
    Maar ff serieus: waarom laat je geen ECHTE Maori een tattoo in je slaan? Dat is pas authentiek. De rest is nep joh! (gezien t "slaan" wordt die tattoo dan heel mooi....en klein)
    XXX

• 27 Februari 2012 - 08:18

Mike:

Hahaha! Wederom een masterlijk verhaal ;-) Ben benieuwd naar je duiikavontuur! Maar volgens mij moet je blij zijn met je nieuwe kamer, hoef je die alleen met 1 iemand te delen...nu maar hopoen dat ze mooi is, haaha! Grt!

• 27 Februari 2012 - 08:43

Rogier Van Lokven:

Tof dat je al wat mensen hebt ontmoet. En vergeet whiskey, pak gewoon een biertje voortaan ;)

Veel plezier morgen met duiken. Heb je nog zo;n onderwatercamera ergens kunnen regelen? Ben zeer benieuwd naar fotos!

groet,

Roger

• 27 Februari 2012 - 08:58

Joe Carpenters:

@moeders; korte termijn geheugen is wel oké, wrom denk je dat ik alles zsm probeer te posten :P

Ennuh, echte maori kost teveel geld en tijd!! X

• 27 Februari 2012 - 08:59

Thanks Mike :D

;)

• 27 Februari 2012 - 09:01

Joe Carpenters:

@Roger, I know man. Maar m'n eerste drankje moest toch echt n whiskey zijn ;)

Helaas die cam niet kunnen fixen... AACCCKK!!!!

Heb je whatsapp ontvangen, thanks xXx
    Take care !

• 27 Februari 2012 - 09:15

Judith:

enjoyyyyyy, de verhalen klinken top!
    x

• 27 Februari 2012 - 10:06

Mliz:

Veel plezier met duiken.. Xxx

• 27 Februari 2012 - 10:40

Jeannette Engelen:

Leuk je verhalen, geniet van het duiken enne..... Uitkijken he. X

• 27 Februari 2012 - 12:07

Law:

hey ouwe rammer, leest lekker weg! Ik dacht altijd dat jouw reukvermogen niet zo goed was....maar ja, dat is kennelijk veranderd daar beneden:-) Gaaf vooruitzicht, zo'n mooie duikplek, enjoy!!!
    heb je al een aussie-bum zwembroek...hihi. Grtz maat, op tijd naar de oppervlakte!!
    mmzls.

• 27 Februari 2012 - 15:12

Hi Joe:

Klinkt als NZ! Wij vonden het duiken bij de PKI super leuk, ook de cave waar ze een hoop boten in kwijt kunnen is grappig. Have fun.
    Suzan & KeesJan (Bali)

• 29 Februari 2012 - 09:30

Nicole:

dom spelletje he?? het kaarten...maar leuk verhaal, het andere is beter ik zit met tranen van het lachen achter de comp!